لزوم ارتباط رابطین فهما با کانون ها در پیشبرد اهداف طرح ایران قوی 

لزوم ارتباط رابطین فهما با کانون ها در پیشبرد اهداف طرح ایران قوی 

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: برای پیشبرد اهداف و برنامه های کانون های مساجد که همانا فعالیت بهتر در راستای طرح ملی ایران قوی است، می بایست ارتباط رابطین فهمای شهرستانی با مدیران کانون ها بیشتر شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برگزاری نشست رابطین فهمای شهرستان جیرفت، گفت: این نشست با حضور رابطین فهمای این شهرستان و کارشناسان فرهنگی هنری و ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد.









مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تعامل رابطین فهما با کانون های زیر مجموعه خود را امری ضروری و مهم برشمرد و افزود: برای پیشبرد اهداف و برنامه های کانون های مساجد که همانا فعالیت بهتر در راستای طرح ملی ایران قوی است، می بایست ارتباط رابطین فهمای شهرستانی با مدیران کانون ها بیشتر شود.


 

 



وی بیان کرد: از آنجایی که برنامه ها و گزارش های کانون ها باید در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شود بنابراین رابطین فهمای شهرستان ها بازوی توانمندی برای ستاد هماهنگی کانون های مساجد در راستای آموزش این موارد به مدیران کانون ها و انجام کارهای فرهنگی منطقه ای هستند.
 

 





خوبی زاده ابراز کرد: یکی از مباحث مهمی که به رابطین فهمای شهرستانی تاکید می شود، درباره هنر متعهد است و به همین منظور کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در حوزه فعالیت های هنری به سمت کارهای هنری متعهدانه و تربیت هنرمند متعهد مسجدی بروند.

 

 




مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به سخنان رهبری در این مورد هنر متعهد، اظهار کرد: رهبری در این خصوص فرمودند؛ اگر یک انقلاب و فرهنگ، یک تمدن و یک حقیقت به میدان هنر راه نیابد و از شیوه های هنری برای مطرح شدن بهره گیری نکند آن انقلاب، فرهنگ و تمدن در جامعه رشد نمی کند.

 




وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از این سخنان فرمودند؛ هنر در صورتی ارزش دارد که یک محتوایی داشته باشد و یک چیزی را بیاموزد، خطی که مردم آن را تعقیب می کنند روشن کند، در کل برای سعادت و رستگاری مردم یک عامل باشد، این هنر را هنر متعهد می نامند.






خوبی زاده تاکید کرد: بنابراین کانون های مساجد باید در دومین رویداد ملی فهما ذیل طرح ملی ایران قوی و نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری اقدام به تولید آثار هنری متعهد در رشته های مختلف همچون سرود، فیلم و نمایشنامه نویسی کنند.

 




مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: پیگیری مشکلات کانون ها همواره یکی از دغدغه های این ستاد بوده و از طریق رابطین فهمای شهرستانی نیز در جریان این مشکلات قرار گرفته و سعی کردیم این مشکلات را رفع کنیم.

 

 

وی یادآور شد: از آنجایی که در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم بنابراین در نظر داریم از طریق تعامل و مشارکت رابطین فهمای شهرستانی بتوانیم ویژه برنامه هایی در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار کنیم.






وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری رابطین فهمای شهرستانی بتوانیم گامی موثر در اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه برداریم.

پایان پیام/ 586